Samodzielne Stanowisko ds. Edukacji

Podstawowe zadania:

  1. Realizacja zadań związanych z zakładaniem i prowadzeniem szkół ponadpodstawowych, specjalnych, placówek oświatowo-wychowawczych i poradni psychologiczno- pedagogicznych.
  2. Przygotowanie projektu planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych.
  3. Prowadzenie spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością szkół i placówek w zakresie spraw administracyjnych.
  4. Analiza arkuszy organizacyjnych szkół i placówek.
  5.  Prowadzenie spraw związanych z kierowaniem do specjalnych ośrodków szkolno –wychowawczych.
  6. Prowadzenie spraw związanych z kierowaniem do młodzieżowych ośrodków wychowawczych/ socjoterapii.
  7. Prowadzenie spraw związanych z przeprowadzeniem konkursu na stanowisko dyrektora powiatowej jednostki oświatowej.
  8. Przygotowywanie odpowiednich dokumentów związanych z powierzeniem stanowiska dyrektora szkoły i placówki lub z odwołaniem  z tego stanowiska.
  9. Opiniowanie powierzenia stanowiska wicedyrektora lub odwołania przez dyrektora szkoły lub placówki ze stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego.
  10. Wykonywanie czynności związanych z procesem dokonywania oceny pracy dyrektora powiatowych jednostek oświatowych oraz nauczycieli, którym powierzono czasowo pełnienie obowiązków dyrektora.
  11. Przygotowywanie zezwoleń na założenie szkoły lub placówki niepublicznej przez osobę prawną lub osobę fizyczną.
  12. Prowadzenie spraw związanych z nadawaniem lub cofaniem szkołom niepublicznych uprawnień szkoły publicznej.
  13. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
  14. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem stypendiów dla uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów.
  15. Prowadzenie spraw związanych z awansem na stopień nauczyciela mianowanego.
  16. Prowadzenie spraw związanych z systemem informacji oświatowej.
  17. Określanie wysokości dotacji dla publicznych oraz niepublicznych szkół i placówek prowadzonych przez osobę prawną inną niż jednostka samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną.
  18. Sporządzanie analizy poniesionych w danym roku wydatków na wynagrodzenia nauczycieli, w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli.
  19. Rozliczanie dotacji udzielonych szkołom publicznym i niepublicznym nie prowadzonym przez powiat.
  20. Współdziałanie ze Warmińsko-Mazurskim Kuratorem Oświaty, jednostkami samorządu terytorialnego, związkami zawodowymi, stowarzyszeniami oraz innymi urzędami, instytucjami i organizacjami w zakresie prowadzonych spraw.
  21. Załatwianie i organizowanie spraw związanych z prowadzeniem biblioteki powiatowej.
  22. Prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych.
  23. Współpraca z UKS, klubami sportowymi i międzyszkolnymi uczniowskimi klubami sportowymi oraz sprawowanie nadzoru nad ich działalnością.