Samodzielne stanowisko ds. organizacji pozarządowych

  1. Koordynowanie działań związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi.
  2. Inicjowanie kontaktów i współpracy przedsięwzięć z organizacjami pozarządowymi, w tym realizacja projektów partnerskich, działań promocyjnych, działań integracyjnych sektora na terenie powiatu.
  3. Opracowywanie programu współpracy powiatu gołdapskiego z organizacjami pozarządowymi oraz koordynowanie działań związanych z realizacją programu.
  4. Prowadzenie ewidencji organizacji pozarządowych działających na terenie powiatu.
  5. Prowadzenie spraw związanych z rejestracją organizacji, w tym współpraca z Krajowym Rejestrem Sądowym (KRS).
  6. Kontrola i nadzór nad działalnością organizacji pozarządowych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  7. Prowadzenie konsultacji społecznych w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawnych.
  8. Prowadzenie spraw związanych ze współpracą z władzami Stowarzyszeń, Związków, w których zrzeszony jest samorząd powiatowy.